land of the free.....,

7 augustus 2019 - Mariposa, California, Verenigde Staten

Soms bedenk je van te voren iets wat naderhand niet helemaal uitvoerbaar blijkt, zoals deze blog. Wij lopen namelijk best wel wat achter. We zien zoveel, rijden veel en doen heel veel indrukken op. Wanneer je dan in je hotel aankomt wil je even uitrusten.

En dan dient het volgende luxeprobleem zich aan: Waar ga je eten? Keuze genoeg in hamburgers, Mexicaans en pizza. Gezond eten kan ook zeker, maar daar moet je je in verdiepen. Wij wilden graag hotels met zwembad en keuken. We hebben wel 2 keer gekookt. Zwembaden hebben we zeker gebruikt, maar minder vaak dan we hadden gewild.

De afstanden zijn enorm, daar verkijken we ons toch ook wel op. En onderweg zie je ook steeds weer nieuwe dingen waar je tijd voor wilt nemen.

Het is een prachtige land met een enorme diversiteit aan culturen en landschappen. Zo rijd je in de bergen en 30 kilometer later is alles weer vlak.

Wat ons opvalt zijn de hoeveelheid verbod- en waarschuwingsborden. Je mag niet wildplassen, dat kost afhankelijk van de staat 500 of 1000 dollar. Ook hangen er bij winkels enzovoorts bordjes dat wapens verboden zijn. Bij de wc, met name in restaurants, grote winkels en benzinepompen, hangen instructies voor werknemers dat ze verplicht zijn hun handen te wassen voordat ze weer aan het werk gaan en hoe ze dat goed kunnen doen. In hotels en restaurants hangen bordjes dat er chemicaliën in het eten kunnen zitten en/of in de deksels en dat het bedrijf daar niet aansprakelijk voor is.

In Las Vegas stond bij heel veel restaurant bij de ingang een bordje dat alcohol voor zwangere vrouwen niet goed is voor de ongeboren vrucht.

Lotte mocht in Las Vegas zonder problemen gokken en rondlopen in de casino’s, maar toen Henrike bij de bar een wijntje ging bestellen moest Lotte een paar meter verderop gaan staan. Dat ze daarna naast Henrike (met bovengenoemde glas wijn in haar hand) liep is dan weer geen probleem. En zo kunnen wij nog wel even doorgaan.

Wij zijn nu onderweg naar San Francisco en zijn aan onze laatste week begonnen.

1. Rob en Riek.:
    7 augustus 2019
    We kunnen ons voorstellen dat jullie je overweldigd voelen.Hadden wij ook.
    Herinneringen voor je hele leven.Wij hebben het er nog regelmatig over.
    Fijne laatstste week en kom veilig terug.
  2. Cox Jans:
    7 augustus 2019
    Druk, drukker, drukst !! Geniet nog van jullie laatste week, dan kunnen jullie uitrusten in Nederland. Groetjes, Henk en Cox